MSX banner
 Home
RAY2DAY MSX SOFTWAREtransparantNEtransparantEN

Naast het verzamelen ben ik ook weer begonnen met het programmeren op de MSX. Allereerst in MSX BASIC. Desondanks snelheid beperkingen van basic, kun je hiermee best hele mooie en professioneel uitziende spellen maken. In 2010 mijn eerste spel verschenen en dat is Mission2Mir (MSX Dev 2010 inzending). Het spel is erg goed ontvangen in de MSX scene.

Mijn tweede spel Ed Venture was ook bijna klaar. Nadat ik de basis hiervoor had geprogrammeerd, liep het spel qua snelheid hardstikke goed en lekker. Het leek bijna wel op machinetaal zo snel en soepel dat alles liep. Echter toen ik het wilde uitbreiden met velden, werd het spel bij iedere veld toevoeging steeds trager. Zodoende dat ik heb besloten dit project te stoppen. Helaas maar het is niet anders.

Nu heb ik me voor genomen om dan toch maar machinetaal te gaan leren. Daar ben ik nu dan ook mee bezig. Ik heb hiervoor nog een lange weg te gaan, dus het zal wel even duren voordat ik iets nieuws uitbreng.

Het programmeren doe ik op mijn echte Philips NMS8245 MSX2. Spellen worden getest op MSX1, MSX2, MSX2+, Turbo-R en op de openMSX emulator. Het ontwerp van de graphics doe ik voornamelijk op MSX. Ook gebruik ik de online Tiny Sprite editor van http://msx.jannone.org/

Op deze pagina kun je alles lezen over de spellen die ik heb gemaakt en spellen waar ik mee bezig ben. Ik hou jullie op de hoogte en ik hoop nog vele mooie MSX spellen te mogen maken.

Lees gauw verder over mijn eerste MSX spel, Mission2Mir, op de volgende pagina.

MSX Mission2Mir

 MSX verzameling
 RAY2DAY MSX SOFTWARE
  Mission2Mir
  Nieuw project
  Niet afgemaakte projecten

 MSX informatie

 MSX spelbesprekingen

 MSX emulatie

 Links

Zilog Inside

Online Musea